Tüketim Kültürü, Reklamlar ve Konut


Konuşmacı Hümeyra Kılıç

İstanbul genelinde son yıllarda üretilen konutların neredeyse tamamını, orta ve üst gelir grubuna hitap eden ve dışa kapalı konut sitesi şeklinde üretilen konsept projeler oluşturmaktadır. Bu arza paralel olarak söz konusu sosyo-ekonomik kesimin de konut tercihlerinde ağırlıklı olarak güvenlikli kapalı konut sitelerine rağbet ettikleri gözlemlenmektedir. İlk örneklerinde ‘güvenlik’ ihtiyacı ile ortaya çıkan bu sitelere son yıllarda gösterilen talepte gayrımenkul şirketlerinin vaad ettikleri sosyal donatılar, çocuk oyun alanları, deprem dayanıklılığı gibi faktörlerin yanı sıra medya ve reklamlar yoluyla lanse edilen ‘statü’ ve ‘prestij’ algısı da önemli bir tercih sebebi haline gelmiştir. Kişi artık sadece bir ‘ev’ satın almamaktadır. Evle birlikte yeni bir hayat, yeni bir yaşam biçimi hatta yeni bir kentli kimliği satın almaktadır. Süreç kentlerde yeni bir ‘seçkin’ kesim profili üretmiştir.

Bu sunumda tüketim kültürü perspektifinden konutun değişen anlamı sorgulanacak ve buna bağlı olarak yeniden şekillenen kent ve kentli kimliği, reklam sloganları ve piyasa aktörleri ile yapılan görüşmelerin sonuçları üzerinden tartışıldı.

Tarih Başlangıç Bitiş Yer
14 Kasım 2015 17:00 18:30 İlmi Etüdler Derneği
Takvime Ekle
Tüketim Kültürü, Reklamlar ve Konut
İlmi Etüdler Derneği