Tarih Nasıl Öğretilme-meli


Konuşmacı Ahmet Şimşek

Bu konuşma, tarih eğitiminin nedenselliğinden hareketle Türkiye’deki varoluş gerekçelerinin ortaya konmaya çalışılmasıyla başlamıştır. Türkiye’deki tarih eğitiminin genel sorunları olan “vatandaşlık bilinci”, “kültür aktarımı” ve yeni programlarla gündeme gelen “tarihsel düşünme becerileri” kazandırma temelinde sorgulanmıştır. Bu çerçevede Türkiye’de tarih öğretiminde sıklıkla rastlanan yanlış yaklaşım ve perspektifler deşifre edilmeye çalışılmıştır. Bunlar özcülük-ötekilik, tarihin idealleştirilmesi, presentism ve anakronizm, bütünüyle araçsallaştırılması, avrupamerkezcilik-milli romantizm gibi alt başlıklar altında örnekleriyle tartışılmıştır.

DEĞERLENDİRME YAZISI İÇİN TIKLAYINIZ

Tarih Başlangıç Bitiş Yer
27 Mayıs 2014 18:00 İLEM Konferans Salonu
Takvime Ekle
Tarih Nasıl Öğretilme-meli
İLEM Konferans Salonu