İLEM 5.Yaz Akademisi Gerçekleşti
Paylaş

İLEM 5.Yaz Akademisi Gerçekleşti

21 Temmuz 2020

İLEM, 13-15 Temmuz tarihleri arasında Anadolu’daki lisans eğitimlerine devam eden öğrencilere yönelik düzenlediği İLEM 5.Yaz Akademisi’ni 83 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirdi.

İstanbul’daki lisans öğrencilerine yönelik eğitim programları düzenleyen İlmi Etüdler Derneği (İLEM), İstanbul’dan Anadolu’ya ilim ve hikmet köprüsü olma gayesiyle hayata geçirdiği İLEM Yaz Akademisinin beşincisini gerçekleştirdi. Program, geçmiş yıllarda İstanbul’da yapılıyorken bu sene koronavirüs salgını sebebiyle, online olarak, Anadolu’nun farklı şehirlerinden katılım gösteren lisans 3.ve 4. sınıfa devam eden 83 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirildi.

69 farklı üniversiteden 235 başvurunun yapıldığı programda kontenjan çerçevesinde 40 farklı üniversiteden 83 öğrenci programı almaya hak kazandı. 13-15 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilen program açılış konuşması ile başladı. Program boyunca; Ayhan Çitil, Çağdaş Felsefenin Temel Problemleri, Mahmut Hakkı Akın, Sosyal Bilimlerin Yapısı, İbrahim Halil Üçer, İslam Düşüncesinde Dönemler ve Problemler başlıklı seminer derslerini  Gökhan Şener, Okumanın Anlamı ve Eleştirel Okuma, Latif Karagöz, İnşacılıktan Realizme Sosyal Bilimlerde Paradigma Tartışmaları, Eyüp Al, Tekil Yaşamdan Evrensele Sinematografik Bir Geçiş: Krzysztof Kieślowski, Mavi Filmi başlıklı atölyeleri Arife Gümüş, Öğrencilik Sanatı ve İlim Yolculuğunun Azıkları başlıklı söyleşi gerçekleştirdi. Doğu Batı Arasında İslam kitabının tahlili ve Bir Meslek Olarak Akademi makalesinin kritiği gerçekleştirildi. Ömer Faruk Deliktaş ile de online olarak Ayasofya Camii ziyareti yapıldı.

Katılan öğrencilerin kendi disiplininin temel paradigmasına dair sorunsala eğilmesine yardımcı olması amaçlanan programda sosyal bilimlerin bilgi üretme metodolojisine dair farkındalık oluşturmak ve çağdaş dönemde felsefe alanındaki tartışmalar teması çerçevesinde bir araya gelindi. Bu doğrultuda tüm seminerler, atölyeler, kitap tahlili ve makale kritiğinde öğrencilerin doğrudan bir bilgi alma sürecinde bulunmaları yerine daha çok eleştirel bakış açısı kazanmaları hedeflenirken, karşılıklı soru ve cevaplarla daha da derinleşen seminer ve atölyelerde karşılaşılan problemlere farklı perspektiflerden bakabilmenin önemi vurgulandı.