Program öncesinde gerekli görülen ön okumalar:
1. Alexander Knysh, “Sûfî Geleneğin Sistemleştirilmesi”, Tasavvuf
Tarihi, çev. İhsan Durdu, İstanbul 2011, s. 117-145.
2. Mustafa Aşkar, “Tasavvuf İlmini İzah Eden Eserler”, Tasavvuf
Tarihi Literatürü, İstanbul 2015, s. 66-101.
3. Süleyman Uludağ, “Kuşeyrî, Abdülkerîm b. Hevâzin”, DİA,
XXVI, s. 473-475; Süleyman Uludağ, “er-Risâle”, DİA, XXXV, s. 122-123.
4. Abdullah Kartal, “Kuşeyrî’de Bir Bilgi Sistemi Olarak
Tasavvuf”, Bursa’da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü, Bursa 2004, III, s. 89-100.
5. Süleyman Uludağ, “Giriş: Kuşeyrî’nin Hayatı ve Risâlesi”,
Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyrî Risâlesi, İstanbul 2014, s. 9-75.
6. Ebu’l-Alâ Afîfî, “Kuşeyrî Risâlesi’nin Bilinmeyen Bir
Şârihi”, İslâm Düşüncesi Üzerine Makaleler, çev. Ekrem Demirli, İstanbul 2000,
s. 195-210.
(İlgili metinler ders öncesinde katılıcımlara verilecektir.)
Program çizelgesi
 
  
  
   
    | 
     1. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Alexander Knysh, “Sûfî Geleneğin
    Sistemleştirilmesi”, Tasavvuf Tarihi, çev. İhsan Durdu, İstanbul 2011, s. 117-145;    Mustafa Aşkar, “Tasavvuf İlmini İzah Eden Eserler”, Tasavvuf Tarihi
    Literatürü, İstanbul 2015, s. 66-101 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    mukaddimesi. 
     | 
    
   
    | 
     2. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Süleyman Uludağ, “Kuşeyrî, Abdülkerîm b.
    Hevâzin”, DİA, XXVI, s. 473-475; Süleyman Uludağ, “er-Risâle”, DİA, XXXV,
    s. 122-123. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    sûfîlerin îtikâdî görüşlerini konu alan kısmı. 
     | 
    
   
    | 
     3. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Süleyman Uludağ, “Giriş: Kuşeyrî’nin
    Hayatı ve Risâlesi”, Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyrî Risâlesi, İstanbul 2014,
    s. 9-75. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    sûfîlerin îtikâdî görüşlerini konu alan kısmı. 
     | 
    
   
    | 
     4. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Süleyman Uludağ, “Giriş: Kuşeyrî’nin
    Hayatı ve Risâlesi”, Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyrî Risâlesi, İstanbul 2014,
    s. 9-75. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin sûfîlerin
    hal tercümelerini konu alan kısmı. (Ebû Abdurrahman es-Sülemî’nin
    Tabakât’ıyla karşılaştırmalı olarak) 
     | 
    
   
    | 
     5. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Süleyman Uludağ, “Giriş: Kuşeyrî’nin
    Hayatı ve Risâlesi”, Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyrî Risâlesi, İstanbul 2014,
    s. 9-75. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin sûfîlerin
    hal tercümelerini konu alan kısmı. (Ebû Abdurrahman es-Sülemî’nin
    Tabakât’ıyla karşılaştırmalı olarak) 
     | 
    
   
    | 
     6. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Abdullah Kartal, “Kuşeyrî’de Bir Bilgi
    Sistemi Olarak Tasavvuf”, Bursa’da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü, Bursa
    2004, III, s. 89-100. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    sûfîlerin hal tercümelerini konu alan kısmı. (Ebû Abdurrahman es-Sülemî’nin
    Tabakât’ıyla karşılaştırmalı olarak) 
     | 
    
   
    | 
     7. hafta 
     | 
    
     Genel temalar: Ebu’l-Alâ Afîfî, “Kuşeyrî Risâlesi’nin
    Bilinmeyen Bir Şârihi”, İslâm Düşüncesi Üzerine Makaleler, çev. Ekrem
    Demirli, İstanbul 2000, s. 195-210. 
    Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    sûfîlerin hal tercümelerini konu alan kısmı. (Ebû Abdurrahman es-Sülemî’nin
    Tabakât’ıyla karşılaştırmalı olarak) 
     | 
    
   
    | 
     8. hafta 
     | 
    
     Metin okuma ve değerlendirme: Kuşeyrî Risâlesi’nin
    sûfîlerin hal tercümelerini konu alan kısmı. (Ebû Abdurrahman es-Sülemî’nin
    Tabakât’ıyla karşılaştırmalı olarak) 
     | 
    
   
   
   |